Lippukunnan historia

Seikkailija tuntee oman lippukuntansa historiaa. Seikkailija tuntee itsensä osaksi lippukuntaa.

Seikkailija selvittää lippukunnan historian keskeisiä vaiheita. Hän tietää, kuka perusti lippukunnan ja milloin. Hän tutustuu lippukunnan perinteisiin ja huivimerkin taustoihin.

Taitoalueet

Partiokulttuuri, Yhdistystoiminta,

Johtamistaito

Johtajan tehtävät

Sammon tehtävänä on johdattaa seikkailija tutustumaan sellaisiin lähteisiin, joista tietoa lippukunnan historiasta löytyy. Tarvittaessa hän auttaa seikkailijaa muotoilemaan kysymyksiä oikein.

Kasvatustavoitteet

Yhteisöön kuuluminen,

Pakollinen

0

Ryhmäkoko

Pentueessa tai vartiossa,

Paikka

Kämpällä, Kololla, Metsässä, Ulkona, Vierailukohteessa,

Kesto

1 h,

Aktiviteetin yläkäsite