Seikkailijaohjelma

Seikkailija tietää, mitä seikkailijaikäkaudessa tehdään.

Seikkailija tutustuu seikkailijaohjelmaan.

Taitoalueet

Partiokulttuuri, Yhdistystoiminta,

Johtamistaito

Johtajan tehtävät

Sammon tehtävä: Sammon tehtävänä on saada seikkailija ymmärtämään ohjelman perusrakenteen, esimerkiksi sen, että sudenpennut ovat seikkailijoita nuorempia ja että tarpojiin siirrytään seikkailijoiden kaksi - kolmevuotisen ohjelman jälkeen. Hyvä toimintasuunnitelma on joukkueen laadukkaan toiminnan edellytys. Se on hyvä käydä läpi yhdessä joukkueen kanssa ensimmäisessä kokouksessa. Vartionjohtajan tehtävä: Vartionjohtaja hakee ohjeet sammolta ja ohjeistaa vartiotaan.

Kasvatustavoitteet

Osaaminen ja ongelmanratkaisu, Yhteisöön kuuluminen,

Pakollinen

1

Ryhmäkoko

Yksin,

Paikka

Kololla,

Kesto

-,

Aktiviteetin yläkäsite

aktiviteetti