Mainosten mimmit ja mikot

Tarpoja tunnistaa mainosten ja muun viihteen luoman nais- ja mieskuvan merkityksen omalle itsetunnolleen ja kehonkuvalleen.

Vartio kerää viikon ajan mainoksista, musiikkivideoilta, sarjakuvista, televisiosarjoista, elokuvista tai kirjallisuudesta kuvauksia ikäisistään nuorista ja nuorista aikuisista. Kerätyt kuvat ja kuvaukset voivat olla joko sellaisia, joista tarpoja erityisesti pitää, tai erityisen epärealistisia tai molempia. Eri kuvat kootaan seuraavan viikon paussissa ja vartio havainnoi niiden realistisuutta. Luovatko kuvat ja kuvaukset roolipaineita? Odotetaanko eri sukupuolilta erilaisia asioita?

Taitoalueet

Medialuku,

Johtamistaito

Johtajan tehtävät

Johtaja kerää myös itse materiaalia paussia varten. Hän johtaa keskustelua kuvista.

Kasvatustavoitteet

Itsetuntemus,

Pakollinen

0

Ryhmäkoko

Pentueessa tai vartiossa,

Paikka

Kolo,

Kesto

20 min,

Aktiviteetin yläkäsite